lördag 7 januari 2012

Hem ljuva hem!

Heeeeeej!
Nu är jag äntligen hemma igen! Det har vart en välldans rolig helg. Men nu är jag hemma igen. Jag ska berätta om allt jag kommer ihåg x)

Torsdag: Ja, i torsdags så åkte  vi hem i från typ vid halv sju eller något, på morgonen asså ;)
vi åkte bil till göteborg och i göteborg så åkte vi färjan över till fredrikshamn. Hotellet vi skulle till låg typ bara ett kvarter bort eller nåt, man såg i alla fall båten i från hotellet :p
Vi skulle egentligen checka in klockan 16.00 men vi fick ett av två rum när vi kom (vi kom typ 11.30 eller nåt)
när vi hade fått ett rum så la vi alla väskor inne i det rummet, sen gick vi ut lite för egentligen skulle vi ju inte vara där, men då gick vi och letade upp en pizzeria och så åt vi där :) Pizzerna är mycket godare här ;)
Sen när vi hade ätit så gick vi runt och kollade lite i affärer :) Sen gick vi till hotellet för vi skulle se om det andra rummet var färdigt, det var det. Jag och Matilda delade rum och pappa, annelie, andreas och elias delade rum :) Jag och Matilda hade ett rum på femte våningen av sex vånigar ;) Pappa och alla dom hade rum på andra våningen :p När vi hade kommit till rummet och lämnat väskor osv så bytte vi om till badkläder och så skulle vi åka ner till bottenvåningen och bada! :D Man var tvungen att åka hiss ner D: och jag HATAR att åka hiss, det är as läskigt! D': Men iaf jag är så himla ledsen men jag har inga bilder D': Men jag ska se om jag hittar bilder på typ google eller nåt :) Men vi gick upp typ vid 18.00 eller något. Då typ duscha jag inne på rummet sen gick vi ner till pappa och annelies rum och spela yatzy och käka godis :) Jag och Matilda gick tbx till rummet typ vid 19.00 och när då kollade vi på teve till typ 00.00.

Fredag: I fredags så gick vi upp ganska tidigt, vi åt frukost vid 08.00. Sen efter frukost så åkte vi åter igen ner och badade och jag vet inte riktigt hur länge vi badade men jaja, efter badet så duschade jag och efter det så gick vi ut och så letade vi upp en resturang eller något vi kunde äta på, och det hittade vi och jag åt en "Henriks" det var typ en inbakad pizza eller nåt ;) Sen drog vi oss tillbaka till hotellet och när vi kom dit var klockan typ 15.45 ? Då gick jag Matilda och Elias upp på vårat rum för vi skulle vila lite för Andreas och Elias var jätte trötta, det visa sig att jag också var det för jag somnade jag med x) Sen när klockan typ var 18.00 så kom annelie andreas och pappa upp på vårat rum och sa att vi kunde byta om för vi skulle gå ner och bada och det gjorde vi till typ 20.00 ? 20.30 ? spela roll, nån gång iaf, då gick vi upp till rummet jag ducsha sen gick vi ner till pappa och annelie och spelade yatzy och åt godis :) sen vid typ 22.00 så gick jag tbx till mitt rum och kollade på teve till typ 23.30 kanske. Sen skulle vi sova för vi skulle upp tidigt idag :p

Idag: Idag gick vi upp ännu tidigare :p vi gick upp klockan 07.00 D: men det gör inte så mycket för efter frukosten så gick vi och badade och då hade badet precis öppnat (klockan var 08.00) vi badade till typ 10.00 för då skulle vi duscha och fixa rummet för vi skulle checka ut klockan 11.00 det gjorde vi och så sen gick vi på stan en stund och så gick vi in i en affär som var typ som Maxi fast det hette forex eller nåt liknande. Jag fick ett par lila joggingbyxor där ifrån :) (dom kan jag visa) Sen åkte vi till båten och där var vi i 3 och en halv timme D: jag spelade massa spelgrejer där! :D det var det ända roliga typ x) jag fick jätte ont i huvudet för det guppa jätte mycket ;( Men det får man leva med... Sen var vi framme och åkte hem med bilen från göteborg och  nu sitter jag här och detta inlägg har tagit en timme att skriva bara för att jag skulle göra en massa annat i mellan xD Men spela roll :p

Jag kan ju säga att imorn blir det att träffa Hannah! (läs hennes blogg, bara att trycka på hennes namn :)) Men det ska bli super grymt! hoppas på att jag ska få sova hos henne också! men hörs imorn ;*
pussar och kramar f ! ;*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar